12 metode pentru a găsi adrese de email valide

-- Scris de

Mulți dintre noi știm de sintagma “content is king“, care stă la baza practicilor de link building și content marketing. Însă, o dată ce am realizat un astfel de conținut, ne confruntăm cu unul din cele mai competitive aspecte ale unei campanii SEO: promovarea materialului pentru obținerea link-urilor organice și a semnalelor sociale.

Una din cele mai eficiente metode de promovare este outreach-ul manual, care a capătat o reputație proastă ca fiind o practică aproape deloc scalabilă și nu prea eficientă, din cauza faptului că nu poate fi automatizată. Am realizat acest articol în jurul celui mai frecvent task întâlnit în outreach-ul manual: găsirea adreselor de email.

Ce opțiuni pot folosi?

Ceva ce am învățat în anii de studenție este că internii actualizează baze de date cu jurnaliști aproape 90% din timp, iar majoritatea trusturilor nu vor ca emailurile jurnaliștilor să fie publice.  Mai departe voi detalia câteva trucuri pe această temă, foarte utile pentru oricine lucrează în PR, marketing, vânzări, dar mai ales în link building.

Înainte de a citi despre aceste metode, dă check la punctele de mai jos:

  • Ai făcut research și ți-ai adaptat pitch-ul în funcție de nevoile/interesele bloggerului/editorului
  • Nu ai abuzat de informația pe care o poți găsi pe Social Media (mai exact, nu face spam prin friend requests)
  • Ai auzit și ai trecut măcar o dată prin legislația anti-spam și știi ce înseamnă un mesaj nesolicitat

Opțiunea 1: Google it!

Search Queries de bază

În cazul în care persoana pe care o cauți are un nume mai puțin întâlnit, lucrurile sunt simple la căutări. Însă dacă editorul are un nume destul de comun, gândește-te la pasul acesta ca la un long tail email search, și adaugă câteva elemente care să ajute identificarea.

Notă: Înlocuiește termenii între paranteze pătrate cu valorile lor: în loc de [nume] vei introduce numele persoanei căutate, fără paranteze.

Exemple:

  • [nume] email
  • [nume] contact / contacteaza-ma / contact me
  • [nume] LinkedIn
  • [nume] [companie unde lucrează]

Emailuri corporate

Dacă ai aflat unde lucrează targetul tău, poți folosi următoarele patternuri des întâlnite în emailurile corporate:

  • [prenume].[nume de familie]@sitecompanie.com (poți inversa nume-prenume)
  • [prenume][nume de familie]@sitecompanie.com
  • [inițială prenume][nume de familie]@sitecompanie.com
  • [prenume]@sitecompanie.com
  • [prenume]_[nume de familie]@sitecompanie.com

Aceleași patternuri sunt întâlnite și pe blogurile personale, așa că mai poți încerca:

  • site:blogpersonal.com [nume]
  • [prenume]@blogpersonal.com

Google Asterix operator:

  • *@blogpersonal.com
  • *@sitecompanie.com

Aceste queryuri vor găsi practic orice termen urmat de @blogpersonal.com sau @sitecompanie.com. Când folosești aceste queryuri, informația returnată va apărea îngroșată în meta tags text snippets.

Explicarea adresei

Mulți webmasteri folosesc această metodă pentru a evita să fie contactați prea ușor, sau pentru a scăpa de spam bots. (Nici BuzzStream sau alte tool-uri nu identifică mailurile dispuse în acest mod.)

  • [nume] (at) domeniu (dot) com
  • [nume] at gmail dot com
  • [nume] (at) domeniu.com
  • [nume]@domeniu.com
  • [nume]_at_domeniu_dot_com

Nickname-uri sau inițiale

Când căutările după nume nu returnează nimic relevant, încearcă nickname-uri (sau invers, încearcă varianta formală a numelui). Cora poate fi Corina, Mike poate fi Michael, Edi poate fi Eduard. Pentru inspirație consultă această listă de prescurtări, porecle și diminutive ale numelor.

nickname

Uneori persoana pe care o cauți își va publica nickname-ul sau porecla între paranteze (după numele oficial), sau va folosi prenume secundare și inițiale care îți pot ajuta căutările.

Exemple:

  • [nume].[inițială].[prenume]@domeniu.com
  • [nickname]@domeniu.com

Alte exemple de căutări

  • “site:domeniu.com dot com”
  • [nume] “at this domain dot com”

Uneori emailurile sunt dispuse sub formă de imagini, pentru a evita să fie reperate de spam bots.

Alte emailuri se află în spatele răspunsului la o întrebare / cod captcha, pe când altele sunt vizibile doar la mouse-over.

BuzzStream

 

Am folosit BuzzStream pentru mult mai mult decât găsirea informațiilor de contact. Tool-ul paid este eficient pentru prospectarea linkurilor (care găsește uneori și emailuri), păstreaza istoricul conversațiilor, calculează rata de răspuns a eforturilor de outreach și ajută la link tracking. I heart Buzzstream.

rateresponse Buzzstream

Versiunea free face o treabă la fel de bună pentru găsirea emailurilor. Deși informațiile pe care le introduci sunt în mare parte aceleași cu cele cerute de Linksy, acest tool are o abordare diferită: în loc să genereze adrese de email, el va genera o serie de search operators customizați:

buzzstream

Alte tool-uri asemănătoare:

  • Citation Labs 
  • Contact finder de la LRT 
  • Data gathering tool de la Seogadget  (ultima oară când l-am încercat se puteau testa maxim 200 de website-uri o dată.)

Opțiunea 2: Social Media

Twitter

În cazul în care combinația clasică nume-prenume nu funcționează, încearcă următorul search query:

  • username (twitter handle) + @gmail.com / @yahoo.com / @hotmail.com

Dacă este vorba de un nickname special, cel mai probabil persoana îl va folosi peste tot, inclusiv email.

O parte din jurnaliști își vor posta emailul în Twitter bio (în cazurile fericite), dar pentru restul verifică feed-ul personal pentru adrese de mail.

Încearcă următorul search query:

  • site:twitter.com/username  „mail” „dot” / „mail” „punct”

O altă opțiune este Snapbird, un motor de căutare pentru Twitter cu care poți căuta în feedul unei persoane după un cuvânt cheie sau o expresie:

  • „mailul meu” / „my email”
  • „trimite-mi pe” / „drop me a line” / „email me” / „get in touch”

snapbird

Facebook / Google+

Unele persoane folosesc secțiunea de About a paginii de Facebook sau Google+ pentru a include adresa de email ca metodă de contact. Mai jos poți vedea un caz în care adresa este publică.

g+ email

LinkedIn

LinkedIn este o altă sursă foarte relevantă pentru emailuri. Cu peste 259 milioane de useri, este un loc bun pentru a căuta. Verifică dacă persoana pe care o cauți a completat rubrica Advice for Contacting sau Contact me For (Business Enquiries, Job opportunities, etc) care se află la sfârșitul profilului.

Dacă aceste informații nu sunt disponibile, fii prezent în grupuri în care se află și targetul tău și incearcă să te conectezi prin intermediul lor.
O altă opțiune este să generezi cu ajutorul unui E-mail guesser o listă posibilă de email-uri, căreia să îi faci import ca .csv, .txt sau .vcf. Pentru asta, du-te la Networks -> Add connections -> Tab-ul Any Email -> More ways to connect -> Upload contacts file.
În funcție de mărimea fișierului uploadat, LinkedIn va reveni cu un email după 5-10 minute pentru a confirma profilurile valide.

Opțiunea 3: Email guessers

Linksy

Linksy este un Email Guesser care generează o serie de posibile permutări ce includ domeniul sau variații Gmail/Yahoo/Hotmail , pe care le testează apoi cu Gravatar. Tot ce trebuie să faci este să introduci un nume, un prenume, și opțional un domeniu.

Cei de la Linksy recomandă să folosești tool-ul doar în cazul în care cunoști persoana pe care o cauți. Așa cum am mai recomandat, încearcă să interacționezi (să te faci util :) ) pre-pitch pe Twitter, prin comentarii la articolele targetului, sau chiar pe LinkedIn.

Ce să faci când Linksy nu găsește niciun profil Gravatar?

Dacă persoana pe care o cauți nu a apărut în lista generată de Linksy cu un Gravatar, copiază întreaga listă de emailuri generate și mut-o în Gmail. Treci cu mouse-ul peste fiecare adresă generată până găsești adresa corectă. Works like a charm.

linksy rapportive

 

Distilled Email Permutator Gdocs Spreadsheet

Rob Ousbey de la Distilled a făcut un tool similar cu Linksy, care realizează permutări în funcție de: firstname, first initial, middle name, middle initial, lastname, last initial și domeniu. Copiază-l de aici.

 

distilledemailpermutator

Completează detaliile, după care o listă cu posibile emailuri va fi generată. Mut-o în Gmail și verifică în Rapportive care este adresa corectă.

Rapportive for Gmail

Rapportive vine în ajutorul aplicațiilor de mai sus pentru a verifica validitatea adreselor, și este genul de app fără care nu ai rămâne sănătos la minte când faci link building :) Dacă nu îl aveți inca instalat, go for it.

Ca și Gravatar, o dată ce ai introdus adresa de email corectă vei vedea profilul persoanei căutate, și activitatea ei/lui din Social Media (dacă sunteți deja conectați). Dacă nu, ai posibilitatea să vezi dacă este prezent pe LinkedIn, Facebook sau Twitter.

Atenție – Uneori adresa de email poate fi validă, dar nu și corectă. Compară imaginea sau datele din profilurile sociale dispuse pentru a fi sigur că este vorba de aceeași persoana pe care o cauți, și că nu vei contacta pe cineva care se întâmplă să aibă același nume sau inițiale cu targetul tău.

rapportive linksy profile diferite

Rapportive e util chiar și când nu ai dat de nicio persoană reală și tot ce ai este un mail generic, cum ar fi contact@domeniu.com. Deși rar, în unele cazuri aceste emailuri chiar sunt folosite de persoane reale, ceea ce înseamnă că Rapportive îți va indica un nume, location și un profil social pe care le poți folosi ca să te adresezi customizat, fără sa pari un spammy template trimis în masă. Nimeni nu vrea să audă “Dear Webmaster” sau “În atenția dumneavoastră”. În funcție de location (pe care Rapportive îl arată sub email) poți programa mesajul cu Boomerang pentru a pleca spre target la o ora potrivită.

Așa arată Rapportive o dată ce ai introdus o adresă de email validă:

rapportive

Timp de o vreme acest tool nu a mers cu noul Compose de la Gmail (însa l-am folosit făcând switch-ul temporar la Old Compose), însă acum totul funcționează normal și în noul Compose.

MailTester – momentul când realizezi că nu ai domeniul corect

OK, deci ai încercat diverse combinații de emailuri folosind Linksy și Rapportive, însa fără niciun rezultat. FAIL? Nu încă. Pasul următor e să încerci domeniul în Mailtester și să descoperi dacă acesta este valid.

De multe ori se intamplă ca editorii pe care încerci să îi contactezi să lucreze pentru mai multe site-uri, și să fie de fapt angajații unui trust mai mare, cu domeniu separat față de website-urile pe care le targetezi.

mailtester

De exemplu, highgearmedia.com are o serie de jurnalisti în domeniul Automotive care scriu pentru trei publicații mari din domeniu: The Car Connection, Motor Authority și Green Car Reports. Bineînțeles, niciunul dintre ei nu are un email la fiecare din cele trei site-uri menționate, ci o singură adresă de email (ai ghicit, sub domeniul trust-ului, @highgearmedia.com).

Deci, nu uita să folosești Mailtester pentru a testa domeniul.

Din păcate nu orice domeniu va permite verificare adreselor de email, dar, în mare, Mailtester s-a dovedit a fi foarte util!

Un alt website similar este și http://verify-email.org/

Email Format

Email Format identifică formatul sau anumite modele/pattern-uri folosite de echipa unui anumit business/website. De exemplu, dacă vreau să știu cum arată mail-urile celor de la forbes.com, voi căuta domeniul forbes.com și voi vedea că cel mai probabil emailurile arată așa:

email format

 

Opțiunea 4: Outsource it!

„Am 1.000 de domenii pentru care trebuie să identific informații de contact – ce să folosesc?”

Cele mai populare resurse low-cost pentru outsourcing-ul task-ului de identificare a datelor de contact sunt Mechanical Turk (Amazon) și platforme de freelancing precum Elance sau oDesk.

Un post despre cum a fost folosit MTurk pentru colectarea emailurilor (doar colectare, nu și contactarea persoanelor) de pe 1.500 de website-uri (cu un cost de $525 plus Amazon fees) poți citi aici.

Dezavantajul colectării adreselor de email prin email extractors (chiar și human work) este lipsa contextului, din cauza căreia poți uneori rata o colaborare.

Aș spune să folosim cu atenție aceste metode, mai ales pentru sursele foarte importante pe care le targetăm.

Cum poate da greș automatizarea găsirii emailurilor?

Asa cum am spus mai sus, un editor poate lucra la mai multe publicații. Recomand să nu ții doar evidenta site-urilor contactate, ci și a editorilor/jurnaliștilor contactați. Buzzstream sau Link prospector vor păstra un astfel de istoric al conversațiilor, însă recomand o listă separată cu datele de contact pentru o verificare mai bună și pentru o raportare mai transparentă cu clienții.

Asociază mailul și site-urile pe care jurnalistul scrie cu numele său pentru a evita să trimiți un pitch de mai multe ori la aceeași sursă. Mass mailing și orice seamănă cu un template va fi interpretat ca spam (ca rule of thumb, orice blogger sau jurnalist urăște emailurile template sau field-urile uitate unfilled cu <<blog name>> ).

Opțiunile 5-12: If all else fails…

TinEye sau Google image reverse search

Această metodă poate funcționa când tot ce ai este o imagine/fotografie a persoanei căreia îi cauți informațiile de contact, dar nu și numele sau alte informații de identificare. TinEye sau Google image reverse search s-ar putea să te ajute: folosește url-ul imaginii și vezi dacă ți se returnează informații care te pot ajuta în procesul de identificare.

google image reverse search

Slide-uri de prezentare

Încearcă să cauți slide-uri de prezentare ale persoanei pe care o cauți. Cel mai des se va găsi o adresă de email printre ultimele slide-uri.

slides

Comunicate de presă

Caută press releases, adesea la sfârșitul comunicatului va exista un email de contact.

Comunități

Participarea în Discussion groups (de exemplu, Yahoo) sau pe forum-uri poate fi și ea o sursă decentă pentru găsirea unui email. Deși o practică destul de învechită, unele persoane păstrează emailul în semnătura sau profilul de forum.

CV / Site de portofoliu

Multe persoane care preferă să lucreze în regim de freelancing își vor publica munca pe un site de portofoliu. Cu siguranță vei găsi un email sau un nr. de telefon actualizate. Email-uri actualizate se găsesc și în CV-uri, de aceea poți căuta CV + nume însoțit de operatori pentru pdf sau doc.

Concursuri

Destul de întâlnit în cazul bloggerilor, multe persoane își vor lăsa adresa de email în comments, participând la concursuri și giveaway-uri. Poți căuta:

  • [nume] particip
  • [nume] domeniu.com -site:domeniu.com

Whois lookup

Evident, pentru oricine deține un website se poate face o căutare după domeniu. O metodă destul de old school, cu care ocazional poți avea rezultate (nu încerca totuși domainname.com@domainsbyproxy.com )

Tool-uri precum Outreachr (whois scraper plugin) găsesc automat adrese de email folosind Who is lookup, și uneori, în grămada de contact@ sau info@  se va nimeri și o adresă personală a webmasterului.

Data brokers: Jigsaw / Data.com / Spokeo.com / 123people.com / Peoplefinder.com

Folosește aceste surse sporadic. De cele mai multe ori informația este user-generated, neactualizată și de calitate îndoielnică.

Am găsit adresa, ce fac mai departe?

Înainte de a trimite un email, verifică dacă:

  • site-ul are un subject line obligatoriu
  • există guidelines pentru cum doresc să fie contactați
  • există guidelines pentru parteneriate / guest posturi
  • există o politică editorială
  • secțiunile de FAQ sau Despre noi au făcut publice informațiile care te interesează

De exemplu, Cracked are un landing page cu sugestii și sfaturi pentru oricine vrea să contribuie:

cracked

 

Adaptează-ți mesajul în funcție de toate aceste puncte.

Pe cine contactez?

Dacă pe website-ul pe care îl vizezi:

  • scriu mai mulți editori care lucrează pentru trust/publisher: contactează editorii pe adresele lor de trust.
  • există o redacție: contactează Redactorul Șef sau Editorul principal al secțiunii de care ești interesat (de ex: Sănătate, Tech, Beauty)
  • postează mai mulți contribuitori: trimite pitch-ul persoanei principale care aprobă contribuitorii. Nu uita să ii identifici și pe cei care scriu pe subiecte care te interesează și să îi cauți după autorship/ bio pentru a identifica alte locuri în care au mai scris (care pot fi relevante pentru tine). Contactează-i individual, nu prin site-ul pe care au fost featured.

Politici editoriale – de ce merită să mergi direct la sursă

Depășește barierele impuse de publisheri cu ajutorul editorilor

Unii publisheri vor avea diverse restricții cu privire la publicarea conținutului de pe alte site-uri.

De exemplu, anumiți publisheri nu vor publica imagini watermarked/brand-uite.

Am observat că editorii vor găsi soluții la aceste restricții. Uneori vor împinge conținutul către publicare, sau te vor îndruma cu sfaturi specifice și feedback despre cum să „break in”.

Nu website-urile dau linkuri, ci editorii care le întrețin

Un link pentru care merită să faci eforturi este în 100% din cazuri un link pe un website îngrijit de cel puțin o persoană reală. Pe scurt, asta înseamnă că trebuie să te faci util sau plăcut unei persoane, nu unui website.

Nu fi generic

Mai ales dacă trimiți un email important și vrei să fii luat în serios, mergi direct la sursă. Formularele de contact sunt ca o gaură neagră pentru emailuri. Nimeni nu are timp să verifice a doua (sau a treia) adresă de email, un info@ sau contact@.

La fel cum nu recomand contactarea adreselor generice, la fel nu recomand nici trimiterea de mailuri de pe adrese generice, care nu pot fi asociate cu o persoană reală (pr@company.ro sau seo/office@company.ro) . Dacă bloggerul/jurnalistul îți va recunoaște numele în adresa cu care ai trimis mailul, tocmai ai obținut o șansă în plus de a nu rămâne cu mailul necitit sau mai rău, în spam. Creează o listă cu editori/bloggeri pe care îi urmărești și comentează sau redistribuie articolele lor împreună cu câteva cuvinte despre munca depusă – în câteva săptămâni te vor recunoaște în social media, iar pitch-ul tău va fi primit mai bine.

Câteva resurse care te pot ajuta:

Final

There you have it! Toate metodele pe care le-am folosit măcar o dată ca sa găsesc o adresă de email.

Ține minte. Bloggerii și jurnaliștii nu mai sunt mulțumiți doar de conținut unic. Fă-te util și demonstrează-le că poți contribui cu trafic, social shares, comments și de ce nu, conversii.

Conținutul „unic” este o comoditate, un bun de schimb destul de ușor de obținut: oricine poate scrie și apărea în SERPs fără a avea o pregătire jurnalistică deosebită. Ne putem plânge de calitatea jurnalistică, sau ne putem promova. Dacă într-adevăr crezi că te va diferenția calitatea, ai făcut o decizie bună, dar așteaptă-te să fie la fel de dificil să ajungi o autoritate.

My two cents: ușurează cât se poate de mult munca editorilor/bloggerilor pentru a prelua un quote, o poveste, pentru a face o recomandare sau pentru a updata un articol. Folosește call to action-uri clare și nu aștepta de la ei idei de colaborare.

Oricum decizi să eficientizezi sau să scalezi campaniile de outreach, cred că cea mai sănătoasă perspectivă pe care ai putea să o ai este să reinvestești în conținut timpul câștigat prin folosirea acestor metode, și să te axezi pe cum te poți face util webmasterilor și jurnaliștilor.

Worst case scenario, apelează la un contact form, cere un email introduction, sau transmite un mesaj în comentariu cu un call to action pentru o colaborare.

3vl5qp

Care crezi că sunt cele mai time consuming task-uri când vine vorba de outreach?

Ce parte din procesul de link building ți se pare cea mai dificilă?

 

Lasă un răspuns