7 schimbări importante în SEO care au avut loc în 2012

-- Scris de

Având în vedere că suntem aproape în decembrie, pentru primul blog post m-am hotărât să fac o mică retrospectivă asupra schimbărilor importante în SEO din acest an.

Voi vorbi în special despre Google, deoarece acesta este folosit în proporție de 98% de români, față de celelalte motoare de căutare.

1. Rezultate personalizate cu Google+

Acest update, lansat de Google în ianuarie, reprezintă o schimbare majoră pentru cei care folosesc Google+ (aproximativ 400,000 de români au cont în această rețea socială).

Practic, cât timp ai un profil Google+ și ești logat în contul tău, rezultatele căutărilor tale pe Google pot fi diferite față de cele care le primești atunci când nu ești logat. Rezultate personalizate există totuși încă din 2007, bazate în special pe istoricul de căutări, bookmark-uri, etc., însă acum sunt incluse și rezultate bazate pe activitatea ta și a persoanelor din cercurile tale.

seo blog   Google Search

Această schimbare pare să fie activă doar dacă folosim “google.com” și nu “google.ro”, deși a trecut aproape un an de când a fost lansată.

Dacă folosești Google+ și “google.com”, poți opta între rezultatele personalizate și cele normale ale unei căutari fară a te deloga, folosind setul de două butoane din partea de dreapta-sus a paginii. Același lucru se poate realiza introducând în url argumentul “&pws=0”.

2. Penalizări pentru reclame excesive în partea superioară a paginii

Un alt update lansat tot în ianuarie a afectat acele site-uri care afișau (prea) multe reclame în partea superioară a paginii (above the fold). Această schimbare a fost facută în avantajul utilizatorilor care intrau pe aceste pagini și trebuiau să facă scroll pentru a vizualiza conținutul pe care îl căutau.

Google a explicat că mai puțin de 1% din rezultate au fost afectate și recomandă webmasterilor să folosească tool-uri precum cel din Google Analytics ca să își dea seama ce văd în general utilizatorii când intră pe pagina respectivă, înainte să facă scroll.

3. Creșterea vizibilității pentru rezultate locale

Denumit și “Venice”, aceasta schimbare a afectat în principal site-urile optmizate cu detalii de localizare, în efortul Google de a crește relevanța rezultatelor. Din ce am observat, acest update este implementat și pe “google.ro”, având opțiunea să schimbi orașul pentru care vrei să vezi rezultatele.

restaurant chinezesc   Google Search

Din păcate însă, nu am văzut rezultate diferite decât atunci când sunt prezente și rezultate pentru Google Maps.

4. Penalizări pentru optimizare excesivă

Acest update, denumit oficial “Penguin” și lansat în aprilie, a fost unul din cele mai mari update-uri ale anului, afectând aproximativ 3% din căutări (în limba engleză).

Audience Overview   Google Analytics

Deși nu a avut același impact ca update-ul “Panda” de anul trecut, acesta a fost considerat foarte important pentru eliminarea webspam-ului din rezultate, precum site-uri care au folosit tehnici de optimizare prin “keyword stuffing”, cumpărarea de link-uri, manipularea PageRank-ului, etc.

5. Rezultate folosind “Knowledge Graph”

Într-un nou update menit să îmbunătățească experiența utilizatorilor, Google adaugă informații în panouri afișate în dreapta rezultatelor pentru anumite căutări, cu scopul de a da câteva detalii, fără a mai fi necesar să intri pe unul din site-urile rezultate. Acestea sunt vizibile și atunci când se folosește “google.ro”, însă numai dacă este folosit în limba engleză (hl=en).

eminescu   Google Search

Din punct de vedere SEO se pune un accent mai mare pe structurarea informației folosind microdata, de unde acest Knowledge Graph își culege datele. Schimbarea aceasta a avut loc în mai.

6. Devaluarea domeniilor optimizate pentru cuvinte cheie

Includerea cuvintelor cheie în numele deomeniului reprezintă un factor destul de vechi în tehnicile de optimizare. Însă, o dată cu lansarea acestui update în septembrie, importanța acestui factor a scăzut semnificativ pentru a diminua numărul de site-uri cu conținut de valoare scăzută din rezultate.

7. Tool pentru dezaprobarea link-urilor externe

Google a introdus în octombrie o opțiune în Webmaster Tools de a dezaproba link-uri, folositoare pentru cei care au fost penalizați (fie manual, fie automat prin update-ul Penguin) și nu au reușit să scoată link-urile ei însăși.

Webmaster Tools

Acest tool este bun și pentru cei care sunt ținta unor atacuri SEO menite să penalizeze site-ul prin adăugarea a multor link-uri de tip spam către acesta.

Cam atât pentru acest post, dacă știi vreo schimbare importantă care a avut loc în 2012 și pe care am omis-o, scrie un comentariu mai jos!

QBTPVVVKYNGD

Un comentariu la “7 schimbări importante în SEO care au avut loc în 2012”

  1. sfinx

    am aflat ca atunci cand postezi un link catre blogul pesonal in google plus vei fi indexat foarte rapid

    Reply

Leave a Reply