Conținutul este esențial pentru ca business-ul tău să ajungă în fața unei audiențe online al cărei volum de căutări crește și se diversifică de la zi la zi. Crearea și promovarea conținutului creativ crește relevanța și autoritatea unui brand nu numai pentru vizitatori, ci și pentru motoarele de căutare prin atragerea link-urilor de calitate.

Procesul nostru de content marketing pornește de la etapa de planificare, care include analiza și definirea audienței și crearea calendarului editorial, continuând cu etapa de creare a conținutului și cea de prospectare și promovare targetată a conținutului către surse relevante audienței.

Planificare

Identificarea și analiza audienței

Etapa inițială de identificare a audienței definește consumatorii pe care business-ul îi poate avea prin date demografice și psihografice. În aceasta etapă separăm audiența în mai multe tipologii diferite, cunoscute ca „personas”, care ne ajută să determinăm mai bine nevoile și interesele acestora.

Determinăm astfel tipul de conținut care se potrivește fiecărei categorii de consumator și acțiunile la care ne putem aștepta din partea acestora în relația cu conținutul.

 

Calendarul editorial

Instrumentul central al procesului de content marketing este calendarul editorial.

Aici planificăm idei de conținut, specificăm guideline-uri editoriale, tipul de audiență căruia îi este destinat și stagiul în care se află aceasta în funnel-ul de cumparare, precum și cuvintele cheie pe care audiența le caută și intenția din spatele lor.

Calendarul editorial este agil, ținând cont de sezonalitate și momente/știri importante din industrie, dar și de performanța conținutului actual.

 

Crearea conținutului

Conținutul valoros este in primul rând un conținut original, interesant și informativ care adaugă valoare brand-ului tău. Acesta poate fi ușor promovat prin campanii de marketing pentru a obține mai multă vizibilitate și referințe naturale, fie că este vorba de ghiduri, tutoriale, recenzii video, webinarii, infografice, sau alte tipuri de conținut util audienței.

Business-urile cu care colaborăm sunt în general implicate direct în generarea si crearea de conținut conform calendarului editorial și a recomandărilor noastre privind structura și calitatea acestuia.

 

PR digital și promovare targetată

Chiar și cel mai interesant conținut trebuie promovat în mod activ pentru a asigura vizibilitatea lui.

În această etapă creăm o strategie de amplificare pentru expunerea conținutului către surse relevante din nișa ta ca să aducem cât mai multe referințe de calitate. Aceste referințe funcționează ca semnale de încredere din partea altor website-uri și contribuie la creșterea popularității și a autorității brand-ului tău, simultan pentru audiență și motoarele de căutare.

În acest scop vom crea relații între business și bloggeri, jurnaliști, editori și alte persoane influente pe care audiența ta îi urmărește. Astfel de relații și colaborări sunt cheia către creșterea traficului relevant de calitate.

 

Analiză și optimizare

În fiecare lună analizăm prin rapoarte specifice performanța acțiunilor de content marketing, uitându-ne la traficul organic, direct și referral primit, la numărul de conversii, de referințe și semnale sociale dobândite prin intermediul conținutului. Astfel determinăm ce tip de conținut este cel mai bine primit pentru a putea optimiza în continuare strategiile viitoare.