Panda 4.0 și impactul său în rezultate

-- Scris de

Matt Cutts: Panda 4.0

De câțiva ani încoace, luna mai a fost o lună dedicată unor update-uri importante pentru algoritmul de Google Search, în special fiind vorba de update-ul Penguin. Pe 25 mai 2012 Google a lansat Penguin 1.1, iar versiunea 2.0 a sosit un an mai târziu, pe 22 mai 2013. Nu e de mirare că mulți se așteptau la o nouă iterație Penguin să aiba loc acum, mai ales după multe zvonuri de volatilitate în rezultate.

Cu toate acestea însă, acum câteva zile – pe 20/21 mai 2014 – Matt Cutts a anunțat pe contul său de Twitter ultima versiune a update-ului Panda, 4.0.

Prolog

Pentru mulți specialiști SEO, anunțarea update-ului este oarecum surprinzătoare. Anul trecut, în cadrul conferinței SMX West, Matt Cutts a explicat că schimbările Panda nu vor mai fi confirmate de Google deoarece Panda va fi mai bine integrat în algoritmul principal, iar schimbările vor avea efect treptat în decursul mai multor zile.

De asemenea, Matt a explicat ca următoarea generație Panda va fi mai „blândă” și va ajuta mai mult site-urile mai mici, asociate în general cu small business-uri.

Având în vedere acest lucru, anunțarea update-ului 4.0 precum și trecerea la un „prefix” nou poate indica această nouă generație.

Impactul Panda 4.0

Impactul asupra căutărilor în limba engleză este unul semnificativ, aproximativ 7.5% din acestea fiind afectate (în mod uzual impactul era de 1-2%).

O analiză SearchMetrics a identificat site-urile care au pierdut sau au câștigat vizibilitate (adică poziții importante pe cuvinte cheie). Printre „losers” se numără ask.com, ebay.com și retailmenot.com, ultimul fiind cel mai mare site de cupoane de reducere din US. Câteva din site-urile „winners” sunt glassdoor.com, emedicinehealth.com, și myrecipes.com.

NOTĂ: O nouă analiză indică faptul că pierderea traficului organic a site-ului ebay.com nu a fost cauzată de Panda 4.0, ci mai degrabă de o penalizare manuală.

Se pare că majoritatea site-urilor afectate negativ sunt agregatoare care publică în general conținut provenit din feed-urile altor domenii, proces care deseori duce la un procent ridicat de conținut duplicat împreună cu un procent scăzut de conținut original.

Un cunoscut specialist SEO, Alan Bleiweiss, a publicat câteva screenshot-uri imediat după lansarea update-ului cu rezultate obținute în urma auditării clienților săi:

O analiză amănunțită asupra efectului Panda 4.0 vine și din partea lui Glenn Gabe, care accentuează importanța calității conținutului:

Concluzii

Google luptă în continuare împotriva conținutului de slabă calitate, încercând să ofere rezultate cât mai relevante pentru căutările user-ilor.

În plus, site-urile mici care au conținut specific unei singure nișe au acum posibilitatea să primească mai multă atenție față de site-uri de conținut mai general, cum Matt Cutts a explicat într-unul din clipurile lui de luna trecută:

Care este părerea ta? Ai fost afectat în vreun fel de Panda 4.0?

Leave a Reply