Penalizările pot afecta foarte mult poziționarea unui website, ele ducând în cazuri extreme la excluderea acestuia din indexul Google, iar în cel mai bun caz, la pierderea unui procent important din traficul organic pe termen lung.

Acestea vin fie în urma conținutului de slabă calitate din website, precum conținutul duplicat sau spam-ul, fie în urma creării unui profil artificial de link-uri, precum cele din directoare, advertoriale, sau alte tipuri de link-uri considerate de către Google ca fiind nenaturale.

Dacă în primul caz schimbarea conținutului este sub controlul tău, în cel de-al doilea, depistarea acelor link-uri care au determinat scăderea traficului poate fi dificilă.

Noi te ajutăm să recuperezi website-ul pentru penalizările cauzate de profilul de link-uri, fie dacă sunt penalizări algoritmice prin algoritmul Google Penguin, fie dacă apar sub forma acțiunilor manuale, aplicate în urma unei analize umane.

Procesul de revocare al unei penalizări

  1. Revizuirea profilului de link-uri: Verificăm manual calitatea fiecărui link pentru a determina dacă acesta ar putea influența negativ website-ul.
  2. Eliminarea link-urilor de slabă calitate: Încercăm să contactăm fiecare website pentru a șterge sau a aplica atributul „nofollow” link-urilor identificate de noi în primul pas.
  3. Crearea fișierului de disavow: Pentru link-urile rămase active creăm un fișier care poate fi transmis către Google pentru a solicita ca acestea să nu fie luate în considerare pentru website-ul tău.
  4. Documentarea procesului și redactarea cererii de reconsiderare: În cazul acțiunilor manuale realizăm o cerere de reconsiderare a website-ului care explică situația curentă și eforturile făcute pentru îmbunătățirea profilului de link-uri. Documentarea detaliată a eforturilor este importantă și crește de obicei șansele de succes.
  5. Revocarea penalizării: În funcție de tipul penalizării, înlăturarea ei poate dura câteva săptămâni în cazul acțiunilor manuale, sau câteva luni în cazul unei penalizări algoritmice, datorită timpului necesar pentru Google de a revizita fiecare website.

Recuperarea traficului

Procentul de trafic organic recuperat în urma revocării unei penalizări depinde în principal de numărul link-urilor de slabă calitate către website raportat la profilul întreg de link-uri.

Pentru a crește șansele de recuperare și a diminua durata penalizării, recomandăm ca website-ul să folosească metode pentru a atrage link-uri noi de calitate, cum ar fi prin strategii de content marketing.